- Rozmiar tekstu
- Kontrast
Podsumowanie projektu „ Ponadnarodowa mobilność uczniów pt. Wirtualna rzeczywistość – zagrożenie, czy szansa na rozwój młodzieży” realizowanego w ramach programu PO WER w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Tucznej.
Odsłony: 1896
Podsumowanie projektu „ Ponadnarodowa mobilność uczniów pt. Wirtualna rzeczywistość – zagrożenie, czy szansa na rozwój młodzieży” realizowanego w ramach programu PO WER w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Tucznej.
Dzięki staraniom Pana Wójta Zygmunta Litwiniuka szkoła została zakwalifikowana do projektu w roku szkolnym szkolny 2022/2023.
Koordynatorem projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów pt. Wirtualna rzeczywistość – zagrożenie , czy szansa na rozwój młodzieży ” była Pani Urszula Rzątkowska.
Projekt zakładał rozwój kompetencji kluczowych w obszarach komunikacji wykorzystującej nowoczesne narzędzia informacyjne, a zwłaszcza media społecznościowe takie jak : Facebook, Instagram, strona internetowa . Projekt obejmował także kompetencje w zakresie wielojęzyczności oraz cyfryzacji. Podczas doszkalania z zakresu informatyki językiem bazowym był język angielski.
W dniach 28 maja – 8 czerwca 2023 r. 24 uczniów z klas VI, VIII oraz 4 opiekunów ze Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Tucznej w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów’’, program POWER pt. ,,Wirtualna rzeczywistość - zagrożenie, czy szansa na rozwój młodzieży?” odbyło podróż do przepięknej miejscowości Paralia Katerini w Grecji gdzie zamieszkali w hotelu Giannoulis usytuowanym nad brzegiem Morza Egejskiego.
Uczestnicy projektu przed wyjazdem zostali objęci przygotowaniem pedagogicznym, przygotowaniem z zakresu bezpieczeństwa i pierwszej pomocy oraz przygotowaniem kulturowym i językowym.
W trakcie pobytu w Grecji podczas codziennych zajęć komputerowych prowadzonych w języku angielskim przez nauczyciela ze szkoły greckiej Gymnasio Kontariotissas dzieci rozwijały swoje umiejętności językowe oraz informatyczne .
Uczestnicy projektu mieli możliwość zapoznania się z elementami kultury i języka greckiego, eksploracji najciekawszych miejscowości regionu Pieria, a także zintegrowania się
z młodzieżą z Grecji oraz uczestnikami podobnych projektów.
Najciekawszymi atrakcjami pobytu w Grecji okazały się: wycieczka do Meteorów , lekcja pisania ikon i zwiedzanie jednego z sześciu klasztorów, spacer górskim szlakiem do wodospadu Epineas w Olimpijskim Parku Narodowym, zwiedzanie miejscowości Stary Pantelejmon, rejs statkiem, zakupy na targu w miejscowości Leptokaria. Wiele radości dostarczyły dzieciom także: zabawy integracyjne, zawody sportowe z okazji Dnia Dziecka, gra miejska, wieczorne mecze siatkówki, dyskoteka oraz kąpiele wodne i słoneczne.
Bez wątpienia wspomnienia z podróży zostaną w pamięci uczniów na długo.